OBLASTNÍ PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ PORADNA VYŠKOV, příspěvková organizace         

Aktuální články pracoviště Boskovice

08 bře

Nikdy jsem úplně nepochopila, proč nemohou děti ve škole při počítání používat prsty. Proč je to špatně? Proč je třeba tento "zlozvyk" odbourat, odnaučit.

05 pro

V březnu 2018 jsem navštívila seminář Jak trénovat paměť, aby se nám lépe učilo. Načerpala jsem spoustu nových informací a byla bych ráda, kdyby si každý, kdo má zájem, mohl k těmto metodám najít cestu.

28 lis

 

Lateralita znamená přednostní užívání jednoho z párových orgánů tj. ruky, nohy, smyslových orgánů. Podle převahy užívaného orgánu určujeme praváctví, leváctví, nebo nevyhraněnost (ambidextrii), tzn. např. pokud člověk používá obou rukou na stejné úrovni v hrubé i jemné motorice.

07 lis

Pohledy na domácí práce se různí podle toho, čí očima se na tuto problematiku díváte. Je-li vám někde mezi devíti až sedmnácti lety, chytne vás při zmínce o domácích pracích asi amok. Jste-li však rodič, přečtete si následující řádky rádi a možná, že se i podivíte.

04 čec

Na níže uvedeném odkazu je možné seznámit se s praktickými návody, jak se lépe soustředit na učení.

11 kvě

Sexualita dětí školního věku

Sexualita děti zajímá mnohem dřív. Kolem 3. roku věku si děti již plně uvědomují svět a své místo v něm, součástí tohoto uvědomování a objevování jsou zcela přirozeně i ony samy a jejich tělo –

09 dub

"Nejsložitější pohybová dovednost je sedět v klidu" (N.Rowe, 1995 - Institute of Transpersonal Psychology)

10 led

V tomto příspěvku navazuji na článek Jak rozvíjet čtení s porozuměním. Níže popisuji další možnou strategii, kterou můžete při čtení s Vašimi dětmi využívat. 

09 lis

Jak rozvíjet čtení s porozuměním

Porozumět čtenému je velmi důležitá část našich čtenářských schopností a dovedností. Porozumění čtenému získává v současnosti stále hlubší význam, vede ke skutečné gramotnosti, učí nás pracovat s informacemi.